Geannuleerd: Oerol zoekt vrijwilligers
Organisatie | Oerol |
---|---|
Locatie | Midsland |
Tijdsduur | Eenmalig |
We bieden | een gratis campingplaats, een festivalbandje (waarmee je ook toegang hebt tot Het Imaginaire Eiland), een lekkere lunch en een diner op de dagen dat je werkt, korting op drankjes in het backstage café, een Oerol crew-shirt, 50% korting op je fietshuur |
Reiskosten | Er wordt geen reiskostenvergoeding geboden |
Engelstaligen | Geschikt voor Engelstaligen |
Vrijwilligerswerk bij Oerol
Categorieën: Podiumkunsten and festival
Helaas gaat Oerol dit jaar toch niet door, er komt wel een online editie.
Oerol zoekt vrijwilligers! De theatervoorstellingen zullen een stuk knusser zijn met een limiet van 50 bezoekers en de kaartverkoop zal volledig online zijn. Daarnaast geen grote festivalterreinen, maar drie HUBs die een verzameling zijn van voorstellingen, terassen, talkshows, muziek en meer. Maar geen zorgen, we hopen op een bekend Oerol gevoel. Heb je zin om hieraan mee te werken?
Functies
Opbouw
Overig
De opbouwperiode is een gezellige tijd met een klein hecht team waarbij je meewerkt aan de sfeer van het festival en je ziet het festival vanaf het allereerste begin ontstaan.
Als opbouwer help je mee om het festival op te bouwen en aan te kleden. Onder begeleiding van een locatiemanager en theatergroepen worden tenten en tribunes gebouwd, kabels getrokken, spullen gesjouwd. Maar ook zonder mega spierballen kun je je tijdens de opbouw nuttig maken met het schilderen van borden, aankleding voor decors maken en ondersteunen bij de catering voor crew & vrijwilligers.
Gewenste beschikbaarheid:
31 mei t/m 11 juni
Afbouw
Overig
Na afloop van het festival bouw je samen met jouw team de festivalterreinen en theaterlocaties in 4 dagen af. Zo laten we het eiland weer net zo schoon achter als dat we het aangetroffen hebben. Je werkt voornamelijk buiten en gaat het hele eiland over. Je werkt in een klein hecht team om ervoor te zorgen dat ook de afronding van Oerol soepel en gezellig verloopt. Voor alle afbouwers wordt er een heerlijke BBQ georganiseerd!
Gewenste beschikbaarheid:
20 juni t/m 23 juni
Pers- en artiestenbalie & Office management
Administratie
Enkele dagen voor het festival opent de PA-balie. Deze bevindt zich op het Oerol-kantoor, het kloppend hart van de Oerol-organisatie. Pers en artiesten melden zich hier en ontvangen alle benodigde informatie. Naast het bemannen van de balie ondersteun je de kantoormedewerkers bij allerhande werkzaamheden. Je werkt nauw samen met de medewerkers van kantoor en onze festivalgasten.
Ben jij gastvrij, nauwkeurig, vriendelijk en enthousiast? Ken je het festival en het eiland Terschelling van haver tot gort en spreek je goed Engels (andere talen zijn helemaal mooi meegenomen)? Kun je tegen een beetje stress? Dan zit je hier goed.
Gewenste beschikbaarheid:
6 t/m 20 juni
Vrijwilligersbalie
Administratie
De vrijwilligersbalie is dé plek waar alle vrijwilligers langskomen voor ze aan hun werkzaamheden beginnen. De balie bevindt zich bij het Oerol kantoor, het kloppend hart van de festivalorganisatie. Na aankomst op het eiland melden vrijwilligers zich bij de balie. Je bent op deze plek dus het eerste fysieke aanspreekpunt voor vrijwilligers! Je voorziet alle vrijwilligers van informatie, je zorgt ervoor dat iedere vrijwilliger de juiste spullen krijgt (festivalbandje, ’t shirt, evt een kortingskaart voor voorstellingen etc). En – heel belangrijk – je zorgt dat alle administratieve zaken op orde zijn (contracten, kopie paspoorten etc)!
Voor deze balie zijn we op zoek naar vrijwilligers die het leuk vinden om iedereen een warm welkom te geven, van gestructureerd en nauwkeurig werken houden en goed overweg kunnen met een computer. Het is een hele sociale functie waarbij je zowel veel contact hebt met de vrijwilligers als met de vrijwilligers coördinatoren.
Gewenste beschikbaarheid:
6 t/m 19 juni
Varia team
Hospitality
Als Varia-vrijwilliger kom je een grote diversiteit aan taken tegen. Dit jaar zul je worden ingezet op een specifiek deel van het eiland, West, Midden of Oost. Je zult voornamelijk worden ingezet bij een voorstelling om daar het publiek te begeleiden. Dit jaar zijn er natuurlijk maatregelen waar iedereen zich aan moet houden. Je zult daarom het publiek placeren, maar ook de kaartjes scannen en een gezondheidscheck uitvoeren bij aankomst.
Het ene moment ontvang je publiek bij voorstellingen, even later zorg je ervoor dat een Pop-up performance niet gehinderd wordt door fietsers en auto’s. Je hoort pas een dag van tevoren van je subco wat je precies waar en hoe laat gaat doen en met wie. Houd je van afwisseling en vind je het leuk om zo een kijkje achter de schermen van Oerol te krijgen? Kies het Variateam!
Gewenste beschikbaarheid:
11 t/m 20 juni
Hubteam
Administratie
Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat kun je tijdens Oerol terecht bij de Hubs. De Hubs zijn terreinen waar verschillende Oerol onderdelen samenkomen: er kan een voorstelling zijn, een Pop-Up Performance of een lekker terras. Als lid van het Hub team zorg je ervoor dat alles binnen de Hub goed georganiseerd gebeurd. Enkele taken die je hier tegen kan komen:
bediening van het terras (het kunnen lopen met een dienblad is een pré)
toegangscontrole
toezicht houden op het reserveringssysteem
gezondheidscheck
terras netjes houden en opruimen
Je kunt op het aanmeldformulier aangeven of je voorkeur hebt voor een specifieke Hub.
Gewenste beschikbaarheid:
11 t/m 20 juni
One for the Road - crewcatering
Horeca
Bij One for the Road assisteer je bij de catering voor alle medewerkers, artiesten en gasten. Een dankbare functie waarbij je dagelijks tussen zo’n 1000 hardwerkende collega’s laat genieten van heerlijke lunch/maaltijd. Je ondersteunt bij het klaarmaken van de maaltijd, het opscheppen en het afwassen.
Daarnaast ondersteun je ook in het Oerol Cafe. Dit is het backstage café speciaal voor vrijwilligers, medewerkers en artiesten. Een gezellige plek waar je veel collega’s tegenkomt!
Gewenste beschikbaarheid:
10 t/m 20 juni
Infoteam
Overig
Help dolende Oerol-bezoekers op weg naar de juiste camping, theaterlocatie of Hub. Jij weet de route naar de mooiste plekjes van de Expeditie-projecten en vertelt gasten over de leukste programmering in de kroegen en restaurants. Oftewel: jij weet alles van de ins en outs van Oerol! Ben je spontaan en ken je je weg over het eiland? Heb je een vlotte babbel en ben je nieuwsgierig naar de programmering van het festival? Join the club!
Gewenste beschikbaarheid:
10 t/m 20 juni
Merchandise
Overig
Op Oerol wordt op diverse punten merchandise verkocht. Denk hierbij aan kleding, posters, tassen etc. die allemaal speciaal ontworpen zijn voor Oerol 2021. Voor dit kleine en hechte team zijn we op zoek naar (klant-)vriendelijke en enthousiaste vrijwilligers die het leuk vinden om bezoekers een mooie Oerol-herinnering te verkopen. Het is belangrijk dat je secuur kunt werken en goed met kassasystemen kunt omgaan. Daarnaast moet je het leuk vinden om je verkoopskills te verbreden en wellicht je tips en trucs te delen met je collega’s. Ja, want wie wilt er nou niet zo’n ontzettend mooi Oerol shirt en ja, het weer kan zo maar omslaan, dus als ik jou was zou ik ook de trui nemen etc etc etc...
Gewenste beschikbaarheid:
11 t/m 20 juni
Servicepunt/customerservice
Overig
De kaartverkoop van de voorstellingen en expedities vindt dit jaar allemaal online plaats. Jij zal de bezoekers hierbij helpen en eventuele vragen beantwoorden. Daarnaast kunnen ze bij jou ook hun Oerolbandje ophalen. Naast de Hubs is er een servicepunt op het VVV.
Als afwisseling werk je ook op de customer service. Dit is de online helpdesk voor iedereen die thuis van Oerol aan het genieten is, maar ook mensen die op het eiland zitten en bijvoorbeeld via Whatsapp een vraag stellen. Je probeert hen zo snel mogelijk te helpen, zodat ze naar hun voorstelling of livestream kunnen!
Gewenste beschikbaarheid:
11 t/m 20 juni
Vrienden werving
Overig
Zonder Vrienden kan Oerol niet bestaan. Wil jij meehelpen Oerol mogelijk te maken? Durf je op mensen af te stappen en ze actief te werven? Kom dan bij het Vrienden-wervingsteam! Al de werkzaamheden staan in het teken van Vrienden werven, gezellig met de mensen praten en ze van de voordelen van het Vriendschap overtuigen. Voor je je werkzaamheden begint krijg je een stoomcursus over de Vrienden en over het werven!
Gewenste beschikbaarheid:
11 t/m 20 juni
Subcoördinator
Bestuur/coördinatie
Als subco help je de vrijwilligers coördinatoren met het aansturen van vrijwilligers. Je krijgt de coördinatie over een vast team waarvoor jij het eerste aanspreekpunt bent.
Voorafgaand aan het festival heb je al met alle leden van je team telefonisch contact om hen te leren kennen, te enthousiasmeren en informatie te geven. Daarnaast vul je het rooster in (en hou je bij) dat je van de vrijwilligerscoördinatoren hebt ontvangen. Tijdens het festival organiseer je elke dag een bijeenkomst en verzorg je leuke teamuitjes. Ook woon je elke dag een vergadering bij met één van de vrijwilligerscoördinatoren.
Als je je kunt vinden in onderstaande omschrijving is deze functie absoluut iets voor jou:
Je bent super sociaal en vindt het leuk om vrijwilligers aan te sturen. Je bent flexibel en stressbestendig. Je bent oplossingsgericht en houdt van een uitdaging. Tot slot houd je ervan om het hele eiland over te fietsen!
Gewenste beschikbaarheid:
10 t/m 20 juni
Campinghost
Bestuur/coördinatie
Voor het verblijf van alle vrijwilligers boekt Oerol campingplaatsen bij verschillende campings op Terschelling. Om het verblijf van deze vrijwilligers op deze campings in goede banen te leiden hebben wij een host nodig. Als host fungeer jij als aanspreekpunt voor zowel de vrijwilligers als de medewerkers van de camping. Je zorgt dat je iedereen bij aankomst opvangt zodat ze zich meteen thuis voelen op de camping. Wanneer vrijwilligers voor overlast zorgen, vragen wij aan jou om dit eerst zelf op te lossen. Lukt dit niet, dan zijn de vrijwilligerscoördinatoren er uiteraard om je bij te staan en het probleem te helpen oplossen, we hebben jou wel nodig om het te signaleren.
Het is bij deze functie belangrijk dat je streng kunt zijn als het nodig is, terwijl je daarnaast de sfeer op de camping gezellig houdt. Als campinghost dien je de hele aangegeven periode beschikbaar te zijn. Je bent er wanneer de eerste vrijwilligers aankomen en zwaait ze aan het einde van het festival ook weer uit.
Je hebt geen vaste werktijden. Je zult vlak voor en aan het begin van het festival erg druk bezig zijn maar tegen het einde van het festival heeft iedereen zijn plekje wel gevonden. Je ontmoet ontzettend veel vrijwilligers, het is een hele sociale en gezellige functie!
We willen proberen om per camping twee hosts aan te stellen, zodat je kunt samenwerken en elkaar kunt afwisselen.
Gewenste beschikbaarheid:
30 mei t/m 24 juni